Aktywizujące metody i techniki nauczania/uczenia się przedmiotów zawodowych

Autor

  • Bronisław SAMUJŁO Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Zamościu, Polska
  • Małgorzata SAMUJŁO Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska

Słowa kluczowe:

kształcenie zawodowe, nauczanie, uczenie się, metody i techniki aktywizujące.

Abstrakt

Współczesna szkoła zawodowa zwraca uwagę na poprawę jakości nauczania. Zastosowanie aktywizujących metod i technik nauczania/uczenia się staje się odpowiedzią na potrzeby uczniów i uzupełnienie tradycyjnych metod pracy o inne podejścia pozwalające w ciekawszy i skuteczniejszy sposób przekazywać wiedzę oraz kształtować umiejętności zawodowe. Znajomość mnemotechnik i zasad sporządzania notatek w postaci map poznawczych umożliwi uczniom przenoszenie umiejętności trwałego przyswajania wiedzy na różne sytuacje, także pozaszkolne i pozazawodowe.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

SAMUJŁO, B., & SAMUJŁO, M. (2015). Aktywizujące metody i techniki nauczania/uczenia się przedmiotów zawodowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 203–209. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6547

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ