Wykorzystanie badań eye-trackingowych do analizy procesu rozwiązywania testowego zadania matematycznego jednokrotnego wyboru

Autor

  • Bożena ROŻEK Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Polska

Słowa kluczowe:

eye-tracking, uwaga wzrokowa, rozwiązywanie zadania matematycznego, edukacja matematyczna

Abstrakt

W artykule przedstawiono fragment badań, w których wykorzystano urządzenie eye-tracker służące do śledzenia ruchu gałki ocznej osoby badanej. Nowoczesne urządzenia pomiarowe umożliwiają rozszerzenie zakresu badań empirycznych w obrębie różnorodnych dziedzin nauki. Coraz większa dostępność technologicznie zaawansowanych urządzeń wzbudza zainteresowanie metodą eye-trackingową w zakresie edukacji także wśród polskich badaczy. Zastosowanie tej metody wydaje się być uzasadnione szczególnie w badaniach nad procesem rozwiązywania zadań matematycznych, które wymagają wzrokowej analizy danych zamieszczonych na rysunku. Celem prezentowanych w artykule badań była analiza visual attention podczas rozwiązywania testowego zadania matematycznego przez osoby o różnym doświadczeniu matematycznym.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

ROŻEK, B. (2014). Wykorzystanie badań eye-trackingowych do analizy procesu rozwiązywania testowego zadania matematycznego jednokrotnego wyboru. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 384–390. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6622

Numer

Dział

ICT W BADANIACH EDUKACYJNYCH