Wykorzystanie badań eye-trackingowych do analizy procesu rozwiązywania testowego zadania matematycznego jednokrotnego wyboru
Słowa kluczowe:
eye-tracking, uwaga wzrokowa, rozwiązywanie zadania matematycznego, edukacja matematycznaAbstrakt
W artykule przedstawiono fragment badań, w których wykorzystano urządzenie eye-tracker służące do śledzenia ruchu gałki ocznej osoby badanej. Nowoczesne urządzenia pomiarowe umożliwiają rozszerzenie zakresu badań empirycznych w obrębie różnorodnych dziedzin nauki. Coraz większa dostępność technologicznie zaawansowanych urządzeń wzbudza zainteresowanie metodą eye-trackingową w zakresie edukacji także wśród polskich badaczy. Zastosowanie tej metody wydaje się być uzasadnione szczególnie w badaniach nad procesem rozwiązywania zadań matematycznych, które wymagają wzrokowej analizy danych zamieszczonych na rysunku. Celem prezentowanych w artykule badań była analiza visual attention podczas rozwiązywania testowego zadania matematycznego przez osoby o różnym doświadczeniu matematycznym.Pobrania
Opublikowane
2014-12-30
Jak cytować
ROŻEK, B. (2014). Wykorzystanie badań eye-trackingowych do analizy procesu rozwiązywania testowego zadania matematycznego jednokrotnego wyboru. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 384–390. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6622
Numer
Dział
ICT W BADANIACH EDUKACYJNYCH
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.