Tutoring w kształceniu akademickim

Autor

  • Marzena CICHORZEWSKA

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

tutoring akademicki, tutoring, kształcenie akademickie

Abstrakt

Artykuł przedstawia ideę tutoringu możliwą do zastosowania w odniesieniu do kształcenia akademickiego. Zaprezentowana metoda może pomóc w budowaniu relacji pomiędzy pracownikami naukowymi i studentami, a tym samym przyczynić się do poprawy skuteczności i efektywności procesu dydaktycznego. Ponadto, wykorzystywanie w świadomy i zaplanowany sposób tego narzędzia przez wykładowców akademickich wpływa – co jednoznacznie pokazują badania – na indywidualny rozwój studentów. W artykule dokonano również wskazania atutów, ale i słabszych stron opisywanej metody. Z punktu widzenia świata biznesu, jak również szeroko rozumianego otoczenia społecznego, duże znaczenie ma jakość kształcenia studentów i dostosowanie ich umiejętności do oczekiwań rynku pracy. Tutoring akademicki odpowiada na te oczekiwania, dostosowując się równocześnie do możliwości i oczekiwań samych studentów. Stosowanie opisywanej praktyki ma również wpływ na atrakcyjność polskich uczelni.

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

CICHORZEWSKA, M. (2014). Tutoring w kształceniu akademickim. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 222–228. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION