Edukacja mobilna – czy jesteśmy na to gotowi?

Autor

  • MAŁGORZATA RATAJ Doktor, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Katedra Zastosowań Matematyki, Polska
  • JOANNA WÓJCIK Doktor, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Katedra Zastosowań Matematyki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.14

Słowa kluczowe:

tablet, i-Pad, aplikacja mobilna, urządzenia mobilne, internet mobilny, edukacja mobilna

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wsparcia nowoczesnymi narzędziami m-learningowymi kształcenia na uczelniach. W artykule zaprezentowano dynamikę rozwoju rynku aplikacji mobilnych. Zastosowane metody badawcze to analiza krytyczna źródeł literaturowych oraz studia przypadków wdrożenia m-learningu na uczelniach. Po przeanalizowaniu rozwoju rynku aplikacji edukacyjnych w świetle polskich realiów wydaje się, że rozsądną opcją jest wsparcie tradycyjnych metod nauczania przez iPady. Wyzwania, jakie z tym się wiążą, to konieczność opracowania aplikacji edukacyjnych skrojonych do potrzeb specyficznych kierunków studiów lub przetłumaczenia istniejących na język polski.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

RATAJ, M., & WÓJCIK, J. (2018). Edukacja mobilna – czy jesteśmy na to gotowi?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 107–111. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.14

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO