Równość szans pracowników i pracowniczek akademickich Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej ze względu na płeć w opinii studentów i studentek oraz nauczycieli i nauczycielek akademickich

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.5.10

Słowa kluczowe:

równość szans, równouprawnienie, edukacja wyższa, dyskryminacja płciowa, nauczyciele akademiccy, studenci, stanowiska kierownicze, rektor, płeć kulturowa, płeć biologiczna

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badań własnych, których celem było poznanie opinii na temat równości szans pracowników i pracowniczek akademickich najstarszej uczelni pedagogicznej w Polsce wśród tychże pracowników oraz wśród osób w niej studiujących. Uzyskane wyniki wykazały, że w badanej uczelni występuje zjawisko dyskryminacji ze względu na płeć.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Pawłowska, J. (2019). Równość szans pracowników i pracowniczek akademickich Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej ze względu na płeć w opinii studentów i studentek oraz nauczycieli i nauczycielek akademickich. Journal of Education, Technology and Computer Science, (specjalny 1), 80–85. https://doi.org/10.15584/eti.2019.5.10