Metody i strategie w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Autor

  • KRYSTYNA BARŁÓG Doktor habilitowany, profesor UR, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Specjalnej, Polska

Słowa kluczowe:

specjalne potrzeby edukacyjne edukacja włączająca, metody, strategie nauczania, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Abstrakt

W artykule podjęto problem istotny z punktu widzenia edukacji inkluzyjnej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odnoszący się do wykorzystania w edukacji nowatorskich propozycji, sposobów pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej. Autorka prezentuje teoretyczne uzasadnienia, argumentuje zasadność wykorzystywania atrakcyjnych propozycji pracy edukacyjnej z uwzględnieniem specjalnych potrzeb i możliwości, ale i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Badania własne potwierdzają szczególne znaczenie wprowadzanych do edukacji inkluzyjnej metod i nowatorskich strategii dla dokonywania pozytywnych zmian w rozwoju i zaspokajaniu specjalnych potrzeb.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

BARŁÓG, K. (2018). Metody i strategie w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 435–441. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5800

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION