Sukces wychowawczy w subiektywnej perspektywie matek w okresie wczesnej dorosłości

Autor

  • ANNA ŚNIEGULSKA Doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Ogólnej i Metodologii Badań Edukacyjnych, Polska

Słowa kluczowe:

sukces wychowawczy, okres wczesnej dorosłości wychowanie, rola rodzicielska, rola macierzyńska

Abstrakt

W obecnej rzeczywistości istotnym celem ludzkich dążeń jest osiągnięcie sukcesu. Kojarzy się on ze zrealizowaniem własnych zamierzeń i planów, osiągnięciem wysokiej pozycji społecznej, sławą, majątkiem czy prestiżem. Sukces można osiągnąć w wielu dziedzinach – nie tylko w aktywności zawodowej, pnąc się po szczeblach kariery, ale również w sferze rodzinnej. Wtedy wydaje się mniej spektakularny, co nie oznacza jednak, że nie daje człowiekowi satysfakcji, poczucia szczęścia i zadowolenia. Nie ulega wątpliwości, iż ważną płaszczyzną osiągania sukcesu jest rodzicielska praktyka wychowawcza. W niniejszym artykule poruszonoten właśnie problem, który stanowi próbę spojrzenia na sukces wychowawczy oczami kobiet-matek w okresie wczesnej dorosłości. Jak wynika z badań, młode kobiety utożsamiają sukces wychowawczy z sytuacją, gdy dziecko jest w pełni samodzielne, wyrosło na wartościowego człowieka, jest szczęśliwe, a z rodzicem łączą go dobre relacje, które w przyszłości zaowocują bliskością i wzajemnym wsparciem.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

ŚNIEGULSKA, A. (2018). Sukces wychowawczy w subiektywnej perspektywie matek w okresie wczesnej dorosłości. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 481–487. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5806

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION