Sukces wychowawczy w subiektywnej perspektywie matek w okresie wczesnej dorosłości
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.69Słowa kluczowe:
sukces wychowawczy, okres wczesnej dorosłości wychowanie, rola rodzicielska, rola macierzyńskaAbstrakt
W obecnej rzeczywistości istotnym celem ludzkich dążeń jest osiągnięcie sukcesu. Kojarzy się on ze zrealizowaniem własnych zamierzeń i planów, osiągnięciem wysokiej pozycji społecznej, sławą, majątkiem czy prestiżem. Sukces można osiągnąć w wielu dziedzinach – nie tylko w aktywności zawodowej, pnąc się po szczeblach kariery, ale również w sferze rodzinnej. Wtedy wydaje się mniej spektakularny, co nie oznacza jednak, że nie daje człowiekowi satysfakcji, poczucia szczęścia i zadowolenia. Nie ulega wątpliwości, iż ważną płaszczyzną osiągania sukcesu jest rodzicielska praktyka wychowawcza. W niniejszym artykule poruszonoten właśnie problem, który stanowi próbę spojrzenia na sukces wychowawczy oczami kobiet-matek w okresie wczesnej dorosłości. Jak wynika z badań, młode kobiety utożsamiają sukces wychowawczy z sytuacją, gdy dziecko jest w pełni samodzielne, wyrosło na wartościowego człowieka, jest szczęśliwe, a z rodzicem łączą go dobre relacje, które w przyszłości zaowocują bliskością i wzajemnym wsparciem.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
ŚNIEGULSKA, A. (2018). Sukces wychowawczy w subiektywnej perspektywie matek w okresie wczesnej dorosłości. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 481–487. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.69
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INKLUZYJNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.