Technologie informacyjno-komunikacyjne w relacjach członków rodzin transnarodowych

Autor

  • ANNA WINIARCZYK Doktor, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, Instytut Edukacji Szkolnej, Zakład Edukacji przez Media i Sztukę, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.3

Słowa kluczowe:

technologie informacyjno-komunikacyjne, rodzina transnarodowa, relacje rodzinne, komunikacja w rodzinie

Abstrakt

W artykule zaprezentowano fragmenty szerszych badań poświęconych relacjom wewnątrz-rodzinnym. Na potrzeby niniejszej analizy wyłoniono kwestie wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych do utrzymywania relacji i komunikowania się członków rodzin transnarodowych. Jak wynika z materiałów źródłowych, upowszechnienie nowych technologii komunikacyjnych wpływa współcześnie na odmienne możliwości podtrzymywania bliskości między osobami funkcjonującymi w strukturze transnarodowej. Przedstawione wyniki badań koncentrują się m.in. na sposobach kontaktów, używanych do tego celu urządzeniach czy często-tliwości komunikacji z migrantem.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

WINIARCZYK, A. (2018). Technologie informacyjno-komunikacyjne w relacjach członków rodzin transnarodowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 31–38. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.3

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION