Twórcze wykorzystanie serwisu internetowego YouTube w edukacji muzycznej dzieci
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.13Słowa kluczowe:
edukacja muzyczna, piosenki dla dzieci, YouTube, wychowanie przedszkolneAbstrakt
Muzyka jest sztuką, która wprowadza w życiu harmonię, poczucie estetyki. Sprzyja ogólne-mu rozwojowi, daje możliwość wielostronnego twórczego działania. Owe działania możemy zaobserwować już u dzieci w wieku przedszkolnym. Sprzyja im również powszechny rozwój nowych mediów. W ekspresji muzycznej dzieci przejawem tej symbiozy muzyki i mediów jest własne wykonywanie ulubionych piosenek. Często ma ono zabarwienie autentycznego artyzmu i dużego zaangażowania w czasie prezentacji utworu. Wykorzystywanie przez nauczycieli w twórczy sposób serwisu YouTube przyczynia się do licznych kontaktów dzieci z muzyką. Z kolei obecność muzyki w programach nauczania stymuluje nauczycieli do własnych twórczych działań.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
ROGOZIŃSKA, K. (2018). Twórcze wykorzystanie serwisu internetowego YouTube w edukacji muzycznej dzieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 104–108. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.13
Numer
Dział
PROBLEMY INFORMATYZACJI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.