Twórcze wykorzystanie serwisu internetowego YouTube w edukacji muzycznej dzieci

Autor

  • KATARZYNA ROGOZIŃSKA Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, Instytut Edukacji Szkolnej, Zakład Edukacji przez Media i Sztukę, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.13

Słowa kluczowe:

edukacja muzyczna, piosenki dla dzieci, YouTube, wychowanie przedszkolne

Abstrakt

Muzyka jest sztuką, która wprowadza w życiu harmonię, poczucie estetyki. Sprzyja ogólne-mu rozwojowi, daje możliwość wielostronnego twórczego działania. Owe działania możemy zaobserwować już u dzieci w wieku przedszkolnym. Sprzyja im również powszechny rozwój nowych mediów. W ekspresji muzycznej dzieci przejawem tej symbiozy muzyki i mediów jest własne wykonywanie ulubionych piosenek. Często ma ono zabarwienie autentycznego artyzmu i dużego zaangażowania w czasie prezentacji utworu. Wykorzystywanie przez nauczycieli w twórczy sposób serwisu YouTube przyczynia się do licznych kontaktów dzieci z muzyką. Z kolei obecność muzyki w programach nauczania stymuluje nauczycieli do własnych twórczych działań.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

ROGOZIŃSKA, K. (2018). Twórcze wykorzystanie serwisu internetowego YouTube w edukacji muzycznej dzieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 104–108. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.13

Numer

Dział

PROBLEMY INFORMATYZACJI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ