Szkoła jako miejsce wsparcia w trudnych sytuacjach
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.28Słowa kluczowe:
szkoła, uczeń, nauczyciel, stres, zaufanie, wsparcieAbstrakt
Tematyka artykułu wpisuje się w przedmiot zainteresowań pedagogiki szkoły. Autorka, po-wołując się na literaturę zagadnienia, jak też wyniki własnych badań empirycznych dotyczących stresu uczniowskiego i nauczycielskiego, wychodzi z założenia, że często te podmioty wymagają wsparcia i zrozumienia. Sytuacje stresowe są powodowane „doświadczaniem” instytucjonalnej i społecznej codzienności szkoły. W podjętych rozważaniach autorka poszukuje odpowiedzi na pytania: W jakim stopniu szkoła jest miejscem wsparcia dla jej podmiotów? Czy są oni gotowi do wspierania się w trudnych sytuacjach? Podczas analizy wyników badań prowadzonych wśród uczniów i nauczycieli pojawia się niepokój o klimat szkoły i harmonię między jej instytucjonal-nym a społeczno-kulturowym wymiarem. Jak inaczej pomyśleć szkołę i zbudować w niej dobry klimat? To pytanie wyznaczające twórcze pomysły i kolejne reformy szkoły.Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
KOCÓR, M. (2018). Szkoła jako miejsce wsparcia w trudnych sytuacjach. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 218–224. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.28
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.