Szkoły statutowe jako forma decentralizacji i podniesienia jakości kształcenia w Stanach Zjednoczonych Ameryki
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.2Słowa kluczowe:
edukacja, szkoły statutowe, decentralizacja, jakość kształcenia, Stany Zjedno-czoneAbstrakt
Słabe wyniki nauczania oraz trendy centralizacyjne w amerykańskiej oświacie skłoniły spo-łeczności lokalne i organizacje społeczne do poszukiwania alternatywnych form kształcenia. Jedną z nich są szkoły statutowe. Opierając się na dotychczasowych badaniach, autorka wskazuje na nieistotne różnice między szkołami tradycyjnymi i statutowymi w zakresie efektów kształcenia oraz istotne różnice w wyrównywaniu szans uczniów z niezamożnych rodzin i mniejszości rasowych.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
PAWŁOWSKA, A. (2017). Szkoły statutowe jako forma decentralizacji i podniesienia jakości kształcenia w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 29–35. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.2
Numer
Dział
PROBLEMY POLITYKI OŚWIATOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.