Szkoły statutowe jako forma decentralizacji i podniesienia jakości kształcenia w Stanach Zjednoczonych Ameryki

Autor

  • AGNIESZKA PAWŁOWSKA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Socjologiczno-Historyczny, Instytut Nauk o Polityce, Zakład Administracji Publicznej i Polityki Społecznej

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.2

Słowa kluczowe:

edukacja, szkoły statutowe, decentralizacja, jakość kształcenia, Stany Zjedno-czone

Abstrakt

Słabe wyniki nauczania oraz trendy centralizacyjne w amerykańskiej oświacie skłoniły spo-łeczności lokalne i organizacje społeczne do poszukiwania alternatywnych form kształcenia. Jedną z nich są szkoły statutowe. Opierając się na dotychczasowych badaniach, autorka wskazuje na nieistotne różnice między szkołami tradycyjnymi i statutowymi w zakresie efektów kształcenia oraz istotne różnice w wyrównywaniu szans uczniów z niezamożnych rodzin i mniejszości rasowych.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

PAWŁOWSKA, A. (2017). Szkoły statutowe jako forma decentralizacji i podniesienia jakości kształcenia w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 29–35. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.2

Numer

Dział

PROBLEMY POLITYKI OŚWIATOWEJ