Indywidualny system wartości jako czynnik kształtujący style kierowania dyrektorów szkół

Autor

  • ANDRZEJ RÓŻAŃSKI Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Pracy i Andragogiki, Polska
  • GRZEGORZ LECH III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Lubelskiej w Lublinie, dyrektor, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.23

Słowa kluczowe:

dyrektor szkoły, style kierowania, system wartości

Abstrakt

Artykuł podejmuje problematykę związku systemu wartości osób zarządzających szkołami oraz stylów kierowania. Na podstawie przeglądu literatury oraz dostępnych raportów zaprojektowano badania pilotażowe. Wstępne wnioski chociaż nie mają charakteru przesądzającego, to potwierdzają wcześniej omówione rezultaty uzyskane w badaniach zrealizowanych w innych środowiskach kulturowych. Wyniki sugerują pewną zbieżność co do dominującego sytemu warto-ści i preferowanego stylu kierowania/przywództwa dyrektorów szkół.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

RÓŻAŃSKI, A., & LECH, G. (2017). Indywidualny system wartości jako czynnik kształtujący style kierowania dyrektorów szkół. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 180–186. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.23

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION