Edukacja prorodzinna w kontekście współczesnych przemian społecznych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.41Słowa kluczowe:
rodzina, edukacja prorodzinna, szkoła, przemiany społeczneAbstrakt
W sytuacji szybkich zmian społecznych, cywilizacyjnych i kulturowych przed edukacją rysują się nowe wyzwania. Wydaje się, że szczególnie istotne zadania nawiązują do idei edukacji prorodzinnej, która z punktu widzenia teorii i praktyki pedagogicznej jest ważnym obszarem pracy wychowawczej szkoły. W opracowaniu przedstawiam opinie osób wkraczających w dorosłość na temat realizowanej w szkole edukacji prorodzinnej oraz staram się określić potrzeby i oczekiwania w tym zakresie. Rozważania osadzam na przekonaniu, iż edukacja prorodzinna w nowym wymiarze winna sprostać zadaniu przygotowania młodzieży do dojrzałego związku z drugim człowiekiem i odpowiedzialnego rodzicielstwa, co stwarza szansę na budowanie satysfakcjonującej przestrzeni życia i osiąganie indywidualnego szczęścia.Pobrania
Opublikowane
2016-06-30
Jak cytować
ŚNIEGULSKA, A. (2016). Edukacja prorodzinna w kontekście współczesnych przemian społecznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 300–305. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.41
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI EKOLOGICZNEJ I ŚRODOWISKOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.