Edukacja prorodzinna w kontekście współczesnych przemian społecznych

Autor

  • ANNA ŚNIEGULSKA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Ogólnej i Metodologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.41

Słowa kluczowe:

rodzina, edukacja prorodzinna, szkoła, przemiany społeczne

Abstrakt

W sytuacji szybkich zmian społecznych, cywilizacyjnych i kulturowych przed edukacją rysują się nowe wyzwania. Wydaje się, że szczególnie istotne zadania nawiązują do idei edukacji prorodzinnej, która z punktu widzenia teorii i praktyki pedagogicznej jest ważnym obszarem pracy wychowawczej szkoły. W opracowaniu przedstawiam opinie osób wkraczających w dorosłość na temat realizowanej w szkole edukacji prorodzinnej oraz staram się określić potrzeby i oczekiwania w tym zakresie. Rozważania osadzam na przekonaniu, iż edukacja prorodzinna w nowym wymiarze winna sprostać zadaniu przygotowania młodzieży do dojrzałego związku z drugim człowiekiem i odpowiedzialnego rodzicielstwa, co stwarza szansę na budowanie satysfakcjonującej przestrzeni życia i osiąganie indywidualnego szczęścia.

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

ŚNIEGULSKA, A. (2016). Edukacja prorodzinna w kontekście współczesnych przemian społecznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 300–305. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.41

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI EKOLOGICZNEJ I ŚRODOWISKOWEJ