Model rozwoju społeczno-gospodarczego oparty na kapitale ludzkim z perspektywy szkoły regulacji
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.3.7Słowa kluczowe:
kapitał ludzki, szkoła regulacji, rozwój antropogeniczny, system zdrowotnyAbstrakt
Punktem wyjścia programu badawczego francuskiej szkoły regulacji jest powojenny dynamiczny i trwały wzrost gospodarczy oparty na specyficznym fordowskim systemie. Od dekompozycji tego systemu celem szkoły jest między innymi sformalizowanie modelu, który stałby się następcą systemu fordowskiego. Zdaniem regulacjonistów perspektywa historyczna wskazuje, że zmiany w kapitale ludzkim, wynikające z antropogenezy człowieka, generowane w sektorze opieki zdrowotnej i edukacji, mogą stać się podstawą oryginalnego modelu długotrwałego rozwój społeczno- gospodarczego.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Pęciak, R. (2020). Model rozwoju społeczno-gospodarczego oparty na kapitale ludzkim z perspektywy szkoły regulacji. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 3(51), 82–90. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.3.7
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.