Model rozwoju społeczno-gospodarczego oparty na kapitale ludzkim z perspektywy szkoły regulacji

Autor

  • Renata Pęciak Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.3.7

Słowa kluczowe:

kapitał ludzki, szkoła regulacji, rozwój antropogeniczny, system zdrowotny

Abstrakt

Punktem wyjścia programu badawczego francuskiej szkoły regulacji jest powojenny dynamiczny i trwały wzrost gospodarczy oparty na specyficznym fordowskim systemie. Od dekompozycji tego systemu celem szkoły jest między innymi sformalizowanie modelu, który stałby się następcą systemu fordowskiego. Zdaniem regulacjonistów perspektywa historyczna wskazuje, że zmiany w kapitale ludzkim, wynikające z antropogenezy człowieka, generowane w sektorze opieki zdrowotnej i edukacji, mogą stać się podstawą oryginalnego modelu długotrwałego rozwój społeczno- gospodarczego.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Pęciak, R. (2020). Model rozwoju społeczno-gospodarczego oparty na kapitale ludzkim z perspektywy szkoły regulacji. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 3(51), 82–90. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.3.7

Numer

Dział

Artykuły