Kapitał kreatywności – pomiar i wynagradzanie
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.2.28Słowa kluczowe:
ekonomia pracy, kapitał kreatywności, godziwe wynagrodzenie, stała ekonomicznaAbstrakt
Jedna z ważnych teorii wynagradzania określa poziom płac jako procent od kapitału ludzkiego zatrudnionego. Szczegółowe badania w zakresie kapitału ludzkiego wskazują, że godziwe wynagrodzenie jest na poziomie 8% od kapitału pracownika. Opracowanie modelu pomiaru kapitału ludzkiego i uwzględnienie spontanicznego rozpraszania się kapitału doprowadziło do stwierdzenia, że godziwe wynagrodzenie musi równoważyć ten naturalny ubytek kapitału ludzkiego. Oprócz modelowego godziwego wynagrodzenia u niektórych pracowników identyfikuje się niestandardowy ekskluzywny składnik kapitału intelektualnego, mianowicie kapitał kreatywności. Pomiar kapitału kreatywności i odpowiedniego wynagrodzenia jest głównym przedmiotem rozważań w tym opracowaniu.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Renkas, J. (2020). Kapitał kreatywności – pomiar i wynagradzanie. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(50), 413–426. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.2.28
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.