Problem kompetencji innowacyjnych w kontekście systemu edukacyjnego w Polsce

Autor

  • Wojciech Pawnik Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.1.27

Słowa kluczowe:

innowacyjność, zmiana społeczna, edukacja, kompetencje, samoocena

Abstrakt

Jeszcze nie tak dawno w warunkach gospodarki europejskiej innowacyjność można byłoby nazwać zapomnianym paradygmatem zmiany społecznej (podobnie jak zaufanie lub przedsiębiorczość). Obecnie jest to jedno z najczęściej powtarzanych pojęć nie tylko w obszarze szeroko rozumianych nauk ekonomicznych, ale również socjologii, antropologii oraz psychologii. Nazywam go zapomnianym paradygmatem zmiany. W artykule stawiam tezę, iż zjawisko innowacyjności w Polsce jest uwarunkowane systemem edukacji, globalnymi konsekwencjami Internetu oraz kontekstem kulturowym.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Pawnik, W. (2020). Problem kompetencji innowacyjnych w kontekście systemu edukacyjnego w Polsce. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(57), 377–386. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.1.27

Numer

Dział

Artykuły