Problem kompetencji innowacyjnych w kontekście systemu edukacyjnego w Polsce
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.1.27Słowa kluczowe:
innowacyjność, zmiana społeczna, edukacja, kompetencje, samoocenaAbstrakt
Jeszcze nie tak dawno w warunkach gospodarki europejskiej innowacyjność można byłoby nazwać zapomnianym paradygmatem zmiany społecznej (podobnie jak zaufanie lub przedsiębiorczość). Obecnie jest to jedno z najczęściej powtarzanych pojęć nie tylko w obszarze szeroko rozumianych nauk ekonomicznych, ale również socjologii, antropologii oraz psychologii. Nazywam go zapomnianym paradygmatem zmiany. W artykule stawiam tezę, iż zjawisko innowacyjności w Polsce jest uwarunkowane systemem edukacji, globalnymi konsekwencjami Internetu oraz kontekstem kulturowym.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Pawnik, W. (2020). Problem kompetencji innowacyjnych w kontekście systemu edukacyjnego w Polsce. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(57), 377–386. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.1.27
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.