Analiza problemów pomiaru innowacyjności przedsiębiorstwa

Autor

  • Paweł Łukasik Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.30

Słowa kluczowe:

innowacyjność, pomiar, miary innowacyjności

Abstrakt

Artykuł przedstawia główne problemy związane z pomiarem innowacyjności przedsiębiorstwa. W szczególności koncentruje się na doborze wskaźników i ich ocenie prowadzącej do formułowania syntetycznej oceny innowacyjności firmy. W pierwszej części artykułu została zawarta dyskusja nad specyficznymi problemami związanymi z wykorzystaniem różnych wielkości jak nakłady na badania i rozwój, liczba patentów, przychody ze sprzedaży nowych produktów, stopa zwrotu z innowacji. Artykuł także zawiera ogólne zasady pomiaru innowacyjności przedsiębiorstwa i opisuje miary, które przedsiębiorstwa wykorzystują najczęściej i jak to jest powiązane z ich strategią w aspekcie koncentracji na wartości dla właścicieli albo na innowacyjności. W drugiej części artykułu zostały przedstawione rozwiązania w zakresie tworzenia całościowej oceny innowacyjności przedsiębiorstwa. W zakończeniu artykułu podkreślono, że pomiar innowacyjności odgrywa ważną rolę w zarządzaniu innowacjami.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Łukasik, P. (2020). Analiza problemów pomiaru innowacyjności przedsiębiorstwa. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4(52), 416–423. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.30

Numer

Dział

Artykuły