Trendy i wyzwania m-handlu wykorzystującego pieniądz mobilny w Tanzanii

Autor

  • Alex Bonga Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.16

Słowa kluczowe:

innowacja, pieniądz mobilny, m-Commerce

Abstrakt

W artykule przedstawiono trendy i wyzwania związane z handlem mobilnym w Tanzanii. Najczęściej używaną (do 2018 roku) formą mobilnego handlu w Tanzanii był Mobile Money. Przeprowadzono wywiady z dostawcami handlu mobilnego w Tanzanii, aby zrozumieć w jaki sposób wykorzystują oni pieniądz mobilny i określić wyzwania, przed którymi stoją. Zbadano także strony internetowe dostawców telekomunikacyjnych, aby wskazać tendencje dotyczące tej usługi. Otrzymane wyniki badań pozwoliły określić, w jaki sposób klient dociera do mediów społecznościowych i szuka produktu, a następnie kupuje go przy wykorzystaniu mobilnych pieniędzy. Zauważono, że dostawa produktu zależy od jakości komunikacji mobilnej i prawidłowej lokalizacji miejsca dostawy, co jest utrudnione z powodu złego systemu adresów w Tanzanii. Główne wyzwania zidentyfikowane w tym badaniu to problemy sieciowe takie jak niska jakość połączeń sieciowych i brak zaufania z powodu pojawiających się kradzieży. Artykuł zawiera sugestie dotyczące zastosowania bardziej innowacyjnych sposobów, które mogą zmniejszyć trudności, z którymi boryka się ten konkretny system.

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Bonga, A. (2020). Trendy i wyzwania m-handlu wykorzystującego pieniądz mobilny w Tanzanii. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(58), 209–217. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.16

Numer

Dział

Artykuły