Abrys Publishing House as educational task. Retardation dissemination as an element of alternative education. Part II
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2017.21.1.2Keywords:
sustainable development, retardation, alternative education, communal magazinesAbstract
In contrast to formal and especially academic schooling - recognizing in our country goals of environmental education, especially the popularization as activities of somewhat worse kind - non-formal education tends to raise real knowledge and awareness of citizens. It is to translate into possible involvement of a large number of residents in creative activities. The activities of units engaged in non-informal education is not a derivative of the budget of state institutions and local government. Currently, environmental education conducted outside the structures of secondary and higher education, in which ABRYS Communal Publisher is actively involved, it becomes increasingly important part of the civic education aimed at developing an intelligent society that accepts the principle of sustainable development, being able to evaluate the state of ecological safety and participating in decision-making processes. Magazines of ABRYS Communal Publishing, as well as business conference training, educational portals, competitions, trade and e-edition now form a compact, logical, complementary element of teaching and education about the characteristics of the XXI century modern alternative education - form of kind opposition to the state and the formal system teaching at different degrees. Alternative education is opposition to the imposed values, only correct solutions to school and academic anxiety and boredom, today role of teachers, lecturers and teaching methodology used.
Downloads
References
Dutka M., Kasprzak K. 2008. Dwusetny numer - historia powstania. Przegląd Komunalny. Poznań. 5. (22). 12.
Dutka M., Kasprzak K. 2011. "Przegląd Komunalny" - 20 lat rozwoju. Przegląd Komunalny. Poznań. 3 (234). 16-18.
Alberski R. 1996. Polityka ochrony środowiska w Polsce. Towarzystwo Naukowe Prawa Ochrony Środowiska. seria: Polityka Ochrony Środowiska. 19. Wydawnictwo Prawo Ochrony Środowiska. Wrocław.
Kasprzak K. 2005a. Edukacja ekologiczna w realizacji zasad trwałego i zrównoważonego rozwoju. Zesz. Nauk. PTIE i PTG Oddz. w Rzeszowie. 6. 7-13.
Kasprzak K. 2005b. Miejsce, rola i formy ekoedukacji. Przegląd Komunalny (Dodatek specjalny). Poznań. 1. 20-21.
Kasprzak K. 2014a. Abrys inicjatorem edukacji ekologicznej. 25 lat w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska. Przegląd Komunalny. Poznań. 1 (265). 18-19.
Kasprzak K. 2014b. Alternatywna edukacja. Przegląd Komunalny. Poznań. 5 (270). 30.
Kasprzak K. 2016. Jak powstawał "Przegląd Komunalny"? Przegląd Komunalny. Poznań. 3 (294). 13-15.
Kasprzak K., Dutka M. 2007. Wojciech Dutka - dla ludzi i środowiska. Wydawnictwo ABRYS. Poznań.
Kassenberg A. 2014. Zrównoważony rozwój w Polsce w ostatnim 25-leciu. W: 25 lat ochrony środowiska w Polsce. ABRYS. Poznań. 27-36.
Nowicki M. 2014. 25 lat zmian w ochronie środowiska w Polsce. W: 25 lat ochrony środowiska w Polsce. ABRYS. Poznań. 9-24.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Polish Journal for Sustainable Development

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.