Mikropoświadczenia – doświadczenia, wyzwania i wizja nowego europejskiego podejścia do edukacji

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2024.19.3

Słowa kluczowe:

mikropoświadczenia, edukacja, krótkie programy edukacyjne, kompetencje, lifelong learning

Abstrakt

Realizacje projektów dotyczących mikropoświadczeń pokazują, że wdrożenie systemów, które zapewniałyby standard na poziomie krajowym czy kontynentalnym, napotyka wiele wyzwań. Postęp technologiczny i zmiany na rynku pracy wymagają od absolwentów i specjalistów zdobywania nowych kompetencji zarówno w zakresie ich podnoszenia (upskilling), jak i poszerzania kompetencji z elementami przekwalifikowania (reskilling). Pandemia, transformacja cyfrowa i rozwój narzędzi sztucznej inteligencji pokazały, że aktualizacja wiedzy zdobytej na studiach czy wieloletnich praktykach wymaga nowego podejścia. Praca zawiera przegląd zagadnień dotyczących mikropoświadczeń oraz rozważania na temat nakładów pracy zarówno w kontekście programów studiów, edukacji nieformalnej, jak i relacji tych podejść do koncepcji lifelong learning.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-07

Jak cytować

Tadejko, P. (2024). Mikropoświadczenia – doświadczenia, wyzwania i wizja nowego europejskiego podejścia do edukacji. Dydaktyka Informatyki, 19, 26–38. https://doi.org/10.15584/di.2024.19.3

Numer

Dział

TIK A SPOŁECZEŃSTWO