Preferowane formy edukacji: stacjonarne, hybrydowe lub online, przez chińskich nauczycieli i uczniów – badania pilotażowe
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2024.19.11Słowa kluczowe:
szkolnictwo wyższe, COVID-19, formy kształcenia: stacjonarne, internetowe, hybrydoweAbstrakt
Badaniu poddano perspektywy nauczycieli akademickich i studentów w Chinach dotyczące preferowanych przez nich form edukacji – stacjonarnej, hybrydowej lub online – na podstawie ich doświadczeń z okresu izolacji. Wzięło w nim udział 27 nauczycieli akademickich i 210 studentów szkół wyższych. Badanie ukazuje mocne i słabe strony każdej formy edukacji, dostarczając cennych informacji instytucjom edukacyjnym w Chinach.
Wyniki sugerują, że w wielu szkołach wyższych w Chinach nie uwzględnia się preferencji studentów przy wyborze form kształcenia. Podkreśla to potrzebę, aby instytucje edukacyjne priorytetowo traktowały opinie i preferencje uczniów, aby zoptymalizować proces uczenia się.
Przeprowadzona analiza rzuca światło na wyzwania i możliwości, jakie stwarzają różne formy edukacji, i podkreśla znaczenie przyjęcia bardziej skoncentrowanego na studencie podejścia do edukacji. Przedstawione spostrzeżenia mogą pomóc instytucjom edukacyjnym w Chinach i poza nimi w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących oferowanej przez nie edukacji z uwzględnieniem preferencji i potrzeb nauczycieli i uczniów.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Dydaktyka Informatyki
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.