Rola zajęć pozaformalnych w rozwijaniu uzdolnień informatycznych uczniów

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2022.17.8

Słowa kluczowe:

społeczeństwo informacyjne, kompetencje informatyczne, uczeń zdolny, edukacja nieformalna

Abstrakt

Rozwój gospodarki opartej na wiedzy wiąże się nierozerwalnie z rozwojem branży IT. Co jakiś czas powstają nowe specjalizacje informatyczne takie jak np. architekt danych, analityk danych (data scientist), czy trener robotów programowych, co powoduje dynamiczne zmiany na rynku pracy samej informatyki oraz sektorów bazujących na oprogramowaniu, np. sektory fintech, govtech, gier komputerowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Dynamika zmian gospodarczych i społecznych wywołanych wdrażaniem technologii cyfrowych do wszystkich obszarów życia powoduje permanentne zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Jednym z kluczowych zadań edukacji jest więc zapewnienie młodym ludziom warunków do rozwijania uzdolnień informatycznych.

Pobrania

Opublikowane

2023-10-07

Jak cytować

Morańska, D. (2023). Rola zajęć pozaformalnych w rozwijaniu uzdolnień informatycznych uczniów. Dydaktyka Informatyki, 17, 79–95. https://doi.org/10.15584/di.2022.17.8

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA