In memoriam. Wokół warsztatu pracy dr. hab. Henryka Kurczaba – profesora WSP i Uniwersytetu Rzeszowskiego

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.2

Słowa kluczowe:

Henryk Kurczab, nauczyciel, integracja, uniwersytet, dydaktyka, kształcenie

Abstrakt

Celem artykułu jest upamiętnienie osoby długoletniego kierownika Zakładu Metodyki Nauczania Literatury i Języka Polskiego byłej Wyższej Szkoły Pedagogicznej, a następnie Uniwersytetu Rzeszowskiego. W nauce polskiej zasłynął on jako twórca teorii nauczania integrującego i wytrwały postulator dostosowywania programów szkolnych do systemu zmieniających się postaw epistemologicznych dzieci i młodzieży. W tekście podjęto również próbę nakreślenia specyfiki warsztatu naukowo-dydaktycznego profesora, który w pamięci swoich uczniów pozostał ponadczasowym wzorem nauczyciela i mistrza.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Półchłopek, T. (2022). In memoriam. Wokół warsztatu pracy dr. hab. Henryka Kurczaba – profesora WSP i Uniwersytetu Rzeszowskiego. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 16–22. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.2

Numer

Dział

PAMIĘCI PROFESORA HENRYKA KURCZABA