Kilka lingwokulturologicznych uwag o walorach wybranych lubuskich zagród edukacyjnych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.11

Słowa kluczowe:

edukacja, agroturystyka, edukacja agroturystyczna, etnoturystyka, wieś, werbalizacja

Abstrakt

Przedmiotem artykułu są uwagi dotyczące edukacji regionalnej, która odbywa się w specjalnie przygotowanych do tego celu gospodarstwach agroturystycznych. Autorka refleksji, jako dialektolog-lingwokulturolog, zwraca w nich uwagę na zalety owego przedsięwzięcia, dzięki któremu jego uczestnicy – uczniowie, nauczyciele, studenci, wykładowcy, mieszkańcy miast – poznają walory lubuskiej wsi, lubuskiej fauny i flory, lubuskich kulinariów, różnych przedsięwzięć artystycznych i możliwości tkwiące w szeroko rozumianej ekologii oraz prozdrowotnym trybie życia. Będące przedmiotem szkicu zwerbalizowane oferty edukacyjnych warsztatów dokumentują potencjał lubuskiej wsi oraz inwencję osób, dla których prowadzenie takich jednostek stanowi sposób na życie i niezwykle istotną misję.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Węgorowska, K. (2022). Kilka lingwokulturologicznych uwag o walorach wybranych lubuskich zagród edukacyjnych. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 102–115. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.11

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE