Kontakty z niepełnosprawnymi rówieśnikami w szkole podstawowej a gotowość młodzieży polskiej i ukraińskiej do integracji edukacyjnej

Autor

  • Zdzisław Kazanowski Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Socjopedagogiki Specjalnej https://orcid.org/0000-0002-2860-9817
  • Tetiana Martyniuk Wschodnioeuropejski Uniwersytet Narodowy im. Łesi Ukrainki w Łucku, Wydział Edukacji Nauczycieli i Pracy Socjalnej, Katedra Pracy Socjalnej i Pedagogiki Szkolnictwa Wyższego https://orcid.org/0000-0002-9288-8179

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.14

Słowa kluczowe:

kształcenie integracyjne, gotowość do integracji szkolnej, integracja rówieśnicza

Abstrakt

Artykuł prezentuje wyniki badania gotowości młodzieży polskiej i ukraińskiej do integracji szkolnej z uczniami z niepełnosprawnością. W analizie wyników uwzględniono narodowość badanej młodzieży oraz jej doświadczenia w kontaktach z rówieśnikami z niepełnosprawnością w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Wyniki badań pokazały, iż doświadczanie kontaktów z rówieśnikami z niepełnosprawnością w okresie wczesnej edukacji może być czynnikiem różnicującym dojrzałość badanych uczniów do uczestnictwa w integracyjnych formach kształcenia.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Kazanowski, Z., & Martyniuk, T. (2019). Kontakty z niepełnosprawnymi rówieśnikami w szkole podstawowej a gotowość młodzieży polskiej i ukraińskiej do integracji edukacyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 104–109. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.14

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ