Ocenianie kształtujące w kształceniu akademickim

Autor

  • Justyna Bojanowicz Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. K. Pułaskiego w Radomiu, Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii https://orcid.org/0000-0001-6297-2487

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.16

Słowa kluczowe:

kształcenie akademickie, ocenianie kształtujące

Abstrakt

Jednym z elementów pracy nad jakością dydaktyki akademickiej jest doskonalenie sposobu oceniania pracy studenta. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać założenia oceniania kształtującego. Polega ono na pozyskiwaniu w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, tak aby wykładowca mógł modyfikować dalsze nauczanie, a student otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć. Istotną rolę w tym obszarze odgrywają samoocena i ocena koleżeńska. Warunkiem niezbędnym są precyzyjnie określone kryteria oceny pracy studenta.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Bojanowicz, J. (2019). Ocenianie kształtujące w kształceniu akademickim. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 122–127. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.16

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI