Ocenianie kształtujące w kształceniu akademickim
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.16Słowa kluczowe:
kształcenie akademickie, ocenianie kształtująceAbstrakt
Jednym z elementów pracy nad jakością dydaktyki akademickiej jest doskonalenie sposobu oceniania pracy studenta. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać założenia oceniania kształtującego. Polega ono na pozyskiwaniu w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, tak aby wykładowca mógł modyfikować dalsze nauczanie, a student otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć. Istotną rolę w tym obszarze odgrywają samoocena i ocena koleżeńska. Warunkiem niezbędnym są precyzyjnie określone kryteria oceny pracy studenta.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Bojanowicz, J. (2019). Ocenianie kształtujące w kształceniu akademickim. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 122–127. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.16
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.