Trening interpersonalny w kształceniu akademickim

Autor

  • JUSTYNA BOJANOWICZ Doktor, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.41

Słowa kluczowe:

komunikacja interpersonalna, trening interpersonalny

Abstrakt

Doskonalenie umiejętności interpersonalnych jest jednym z celów kształcenia akademickiego na kierunkach pedagogicznych. W opracowaniu zaprezentowano analizę dotyczącą efektywność zajęć z treningu interpersonalnego przeprowadzonego dla studentów studiów licencjackich. Zaję-cia prowadzone były w ramach projektu „Kompetencje kluczem do kariery WF-P”. Ich celem było wzmocnienie kompetencji studentów w zakresie: synergicznego rozwiązywania problemów, świa-domości własnych aktów komunikacyjnych, umiejętności słuchania drugiego człowieka, odczyty-wania i wyrażania emocji, nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi ludźmi, współpra-cowania w grupie oraz jasnego przekazywania myśli. Zaprezentowane wyniki wskazują na istotny wzrost tych kompetencji wśród uczestników projektu.

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

BOJANOWICZ, J. (2018). Trening interpersonalny w kształceniu akademickim. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 307–313. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.41

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION