Prezentacje studenckie jako narzędzie rozwijania kompetencji zawodowych przyszłych pedagogów

Autor

  • JUSTYNA BOJANOWICZ Doktor, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. K. Pułaskiego w Radomiu, Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.60

Słowa kluczowe:

kompetencje społeczne, prezentacje studenckie

Abstrakt

Posiadanie kompetencji społecznych wyznacza skuteczność interpersonalną. Jednym z elementów tych kompetencji jest radzenie sobie w sytuacjach związanych z ekspozycją społeczną. Takie sytuacje, chociaż często stresujące, są w wielu zawodach niezbędne, bowiem związane są z koniecznością skutecznej prezentacji wiedzy. W zawodzie nauczyciela, pedagoga czy opiekuna prezentacja wiedzy to podstawowe zadanie zawodowe. W opracowaniu zaprezentowano wybrane fragmenty analizy opinii studentów pedagogiki na temat prezentacji studenckich. Studenci wskazali na potrzebę doskonalenia umiejętności wystąpień publicznych, udzielania przez wykładowcę szczegółowej informacji zwrotnej na temat wystąpienia oraz przede wszystkim na potrzebę precyzyjnego określenia wymagań i kryteriów oceny.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

BOJANOWICZ, J. (2018). Prezentacje studenckie jako narzędzie rozwijania kompetencji zawodowych przyszłych pedagogów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 411–417. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.60

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI