Uwarunkowania skuteczności pracy współczesnego nauczyciela
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.6Słowa kluczowe:
nauczyciel, uwarunkowania skuteczności nauczyciela, mediaAbstrakt
Skuteczność działania nauczyciela jest zawsze uwarunkowana wieloma bardzo różnorodnymi czynnikami. Niewątpliwie jednak o efektywności jego pracy w dużym stopniu decyduje zastosowanie środków dydaktycznych, w tym nowoczesnych narzędzi, np. mediów masowych i technologii opartych na działaniu komputera. W artykule przedstawiono opinie nauczycieli szkół podstawowych na temat znaczenia właśnie takich pomocy dla osiągania celów edukacyjnych w realizowanym przez nich procesie dydaktyczno-wychowawczym. Z udzielonych wypowiedzi wynika, jakie miejsce zajmuje ich wykorzystanie wśród innych determinantów efektywności pracy z uczniami. Zaprezentowany materiał zawiera także samoocenę nauczycieli dotyczącą kompetencji posługiwania się środkami tego rodzaju.Pobrania
Opublikowane
2019-06-30
Jak cytować
Mamroł, A. (2019). Uwarunkowania skuteczności pracy współczesnego nauczyciela. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 51–56. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.6
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.