Dylematy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w urzeczywistnianiu wartości moralnych

Autor

  • Teresa Zubrzycka-Maciąg Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Teorii Wychowania, Polska https://orcid.org/0000-0002-8942-0567

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.7

Słowa kluczowe:

wychowanie moralne, wartości moralne, dylematy nauczycieli

Abstrakt

Wprowadzanie dzieci i młodzieży w świat wartości jest integralnym elementem wychowania. Szczególne znaczenie w teorii wartości mają wartości moralne, których urzeczywistnianie umacnia w jednostce jej indywidualne człowieczeństwo. Wraz z kryzysem wartości moralnych młodego pokolenia rośnie potrzeba skoncentrowania się nauczycieli na kształtowaniu postaw moralnych u uczniów w szkole. W wychowaniu moralnym podejmowanym przez nauczycieli wobec młodszych dzieci szczególnie ważne jest dbanie o jasność głoszonych zasad moralnych, unikanie relatywizmu moralnego i bycie dla wychowanków wzorem postępowania. W artykule ukazano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród nauczycieli klas młodszych obrazujące ich dylematy i trudności w zakresie urzeczywistniania wartości moralnych wśród dzieci.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-30

Jak cytować

Zubrzycka-Maciąg, T. (2019). Dylematy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w urzeczywistnianiu wartości moralnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 57–62. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.7

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI