Dylematy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w urzeczywistnianiu wartości moralnych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.7Słowa kluczowe:
wychowanie moralne, wartości moralne, dylematy nauczycieliAbstrakt
Wprowadzanie dzieci i młodzieży w świat wartości jest integralnym elementem wychowania. Szczególne znaczenie w teorii wartości mają wartości moralne, których urzeczywistnianie umacnia w jednostce jej indywidualne człowieczeństwo. Wraz z kryzysem wartości moralnych młodego pokolenia rośnie potrzeba skoncentrowania się nauczycieli na kształtowaniu postaw moralnych u uczniów w szkole. W wychowaniu moralnym podejmowanym przez nauczycieli wobec młodszych dzieci szczególnie ważne jest dbanie o jasność głoszonych zasad moralnych, unikanie relatywizmu moralnego i bycie dla wychowanków wzorem postępowania. W artykule ukazano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród nauczycieli klas młodszych obrazujące ich dylematy i trudności w zakresie urzeczywistniania wartości moralnych wśród dzieci.Pobrania
Opublikowane
2019-06-30
Jak cytować
Zubrzycka-Maciąg, T. (2019). Dylematy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w urzeczywistnianiu wartości moralnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 57–62. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.7
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.