Edukacja skoncentrowana na rozwiązaniach

Autor

  • TERESA ZUBRZYCKA-MACIĄG Doktor habilitowany, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Teorii Wychowania, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.21

Słowa kluczowe:

podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, edukacja, szkoła

Abstrakt

Nadrzędnym zadaniem szkoły powinno być tworzenie każdemu z uczniów warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, osiągania dojrzałości i samorealizacji. Zadanie to jest możliwe do spełnienia jedynie w atmosferze wzajemnego szacunku oraz zrozumienia i akceptacji potrzeb każdego ucznia. Artykuł ukazuje założenia podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach i możliwości wykorzystania go w pracy pedagogicznej. Włączenie tego podejścia do edukacji umożliwia alternatywne dla dotychczasowych sposoby angażowania się nauczyciela w pracę z uczniami, ich rodzicami i w sam proces nauczania, stwarzając szansę na korzystną zmianę klimatu w polskiej szkole

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

ZUBRZYCKA-MACIĄG, T. (2018). Edukacja skoncentrowana na rozwiązaniach. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 153–158. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.21

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION