Edukacja skoncentrowana na rozwiązaniach
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.21Słowa kluczowe:
podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, edukacja, szkołaAbstrakt
Nadrzędnym zadaniem szkoły powinno być tworzenie każdemu z uczniów warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, osiągania dojrzałości i samorealizacji. Zadanie to jest możliwe do spełnienia jedynie w atmosferze wzajemnego szacunku oraz zrozumienia i akceptacji potrzeb każdego ucznia. Artykuł ukazuje założenia podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach i możliwości wykorzystania go w pracy pedagogicznej. Włączenie tego podejścia do edukacji umożliwia alternatywne dla dotychczasowych sposoby angażowania się nauczyciela w pracę z uczniami, ich rodzicami i w sam proces nauczania, stwarzając szansę na korzystną zmianę klimatu w polskiej szkolePobrania
Opublikowane
2018-09-30
Jak cytować
ZUBRZYCKA-MACIĄG, T. (2018). Edukacja skoncentrowana na rozwiązaniach. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 153–158. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.21
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.