Tworzenie i rozwijanie multimedialnego paszportu komunikacyjnego
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.19Słowa kluczowe:
paszport komunikacyjny, komunikacja alternatywna i wspomagająca, AAC, niepełnosprawność, osoba niemówiącaAbstrakt
Artykuł przedstawia zagadnienia związane z osobistym paszportem komunikacyjnym jako narzędziem wspierającym osoby z problemami komunikacyjnymi. Zaprezentowana zostanie aplikacja przeznaczona na urządzenia przenośne, pełniąca funkcję takiego paszportu wzbogaconego o możliwość wykorzystywania treści multimedialnych w postaci obrazów oraz plików audio i wideo. Istotnym elementem publikacji jest analiza zasadności włączenia takiego rozwiązania w proces edukacji dzieci korzystających z alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) w kontekście poprawy jakości ich życia rodzinnego i społecznego.Pobrania
Opublikowane
2019-03-30
Jak cytować
Marnik, J., & Englert-Bator, A. (2019). Tworzenie i rozwijanie multimedialnego paszportu komunikacyjnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 149–156. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.19
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.