Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych

Autor

  • MONIKA PUŁA Studentka, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.13

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, social media, wizerunek

Abstrakt

Celem artykułu jest przybliżenie tematyki kreowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych, które z roku na rok rozrastają się, a profile użytkowników stają się swego rodzaju osobistymi wizytówkami. Autorka zwraca szczególną uwagę na fakt, że granica pomiędzy światem wirtualnym i realnym staje się coraz bardziej rozmyta. Wyjaśnia, dlaczego portale społecznościowe, takie jak Facebook oraz Instagram, są tak popularne, oraz podkreśla znaczenie informacji, które są tam zamieszczane. Zaznacza, że media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób kreowania własnego wizerunku, co w dobie mediów społecznościowych jest łatwiejsze niż wcześniej. W social media znajdują się nie tylko nasi znajomi czy najbliższa rodzina, ale także potencjalni przyszli pracodawcy lub klienci. Okazuje się, że w świecie nowych mediów kreowanie swojego wizerunku oraz selekcjonowanie informacji o sobie staje się koniecznością.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

PUŁA, M. (2018). Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 102–106. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.13

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO