Metafora „cybergrzechu” jako inspiracja do refleksji nad pokusami Sieci

Autor

  • MAREK SIWICKI Doktor, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Nauk Pedagogicznych, Zakład Edukacji Medialnej, Polska
  • SYLWIA GALANCIAK Doktor, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Nauk Pedagogicznych, Zakład Edukacji Medialnej, Polska

Słowa kluczowe:

sieć, internet, cybergrzechy, cyfrowa rzeczywistość, youthquake, studentki pedagogiki

Abstrakt

Cyfrowa rzeczywistość musi mieć realne odbicie w działalności wychowawczej i kształcącej, zaś nauczyciel powinien stać się aktywnym uczestnikiem procesu dostrzegania, nazywania i definiowania nowych zjawisk towarzyszących dzisiejszej edukacji. Świadomość konsekwencji, jakie może nieść ze sobą nadmierne zanurzenie dziecka w cyberprzestrzeni, jest niezwykle ważnym elementem intelektualnego wyposażenia przyszłych wychowawczyń najmłodszych. Artykuł odpowiada m.in. na pytanie: Jak problem ten widzą studentki pedagogiki oraz jak przyszłe wychowawczynie interpretują i definiują „cybergrzechy”?.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

SIWICKI, M., & GALANCIAK, S. (2018). Metafora „cybergrzechu” jako inspiracja do refleksji nad pokusami Sieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 143–150. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5756

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION