Zajęcia techniczne i edukacja plastyczna w opiniach nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia

Autor

  • EWA PIWOWARSKA Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska
  • URSZULA ORDON Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska
  • JÓZEF ZENTKO Katolicki Uniwersytet w Rużomberku, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky, Słowacja

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.56

Słowa kluczowe:

nauczyciel, zajęcia techniczne, plastyka, wychowanie przedszkolne

Abstrakt

Jednym z wielu zadań przedszkola jest tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość estetyczną dziecka oraz przygotowujących do bycia użytkownikiem techniki. Zauważony problem niskiego poziomu dostrzeganych przez nauczycieli różnic między realizowanymi w praktyce zajęciami z plastyki i techniki stał się przyczynkiem podjętego postępowania badawczego. W zaplanowanych badaniach sondażowych analiza pytań zawartych w ankiecie umożliwiła określić tematykę, narzędzia, poziom oraz wyznaczniki dostrzeganych przez nauczycieli różnic między plastyką a zajęciami technicznymi.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

PIWOWARSKA, E., ORDON, U., & ZENTKO, J. (2018). Zajęcia techniczne i edukacja plastyczna w opiniach nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 385–390. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.56

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI