Uczeń w obliczu sytuacji problemowej – strategie działania z perspektywy analizy transakcyjnej i pedagogiki twórczości. Studium badawcze

Autor

  • ANNA PIERZCHAŁA Doktor, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Pedagogiki, Zakład Psychoprofilaktyki, Zespół Badawczy Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.71

Słowa kluczowe:

sytuacja problemowa, pasywność, szkoła, analiza transakcyjna, postawa twórcza

Abstrakt

Artykuł jest kolejnym etapem kilkuletnich eksploracji badawczych autorki dotyczących pasywności szkolnej w ujęciu analizy transakcyjnej. Pasywność rozumiana jest tutaj jako brak umiejętności efektywnego działania w obliczu sytuacji problemowych. W badaniach podjęto próbę określenia związków łączących konkretne strategie pasywne z wybranymi komponentami postawy twórczej uczniów.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

PIERZCHAŁA, A. (2018). Uczeń w obliczu sytuacji problemowej – strategie działania z perspektywy analizy transakcyjnej i pedagogiki twórczości. Studium badawcze. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 497–503. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.71

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INKLUZYJNEJ