Pedagogika medialna – „wychodzenie poza dostarczone informacje”
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.27Słowa kluczowe:
pedagogika medialna, wychodzenie poza dostarczone informacje, uczenie się przez odkrywanieAbstrakt
Obecnie posiadanie przez uczniów informacji czy wiadomości tylko ze szkolnego programu nauczania może być przyczyną wyalienowania ich z realnej rzeczywistości, co często określane jest syndromem szoku informacyjnego i medialnego. W artykule przedstawiono główne założenia pedagogiki medialnej i jej możliwości kreowania uczenia się przez odkrywanie, którego prekursorem był Bruner. Takie działanie pomaga uczniom przyjąć odpowiedzialność za własne uczenie się, rozwija bardziej złożone myślenie, pozwala koncentrować się na wewnętrznej, a nie zewnętrznej motywacji i pomaga zapamiętywać i przetwarzać ważne informacje. Współcześnie medialne otoczenie daje jednostce wiele szans – staje się źródłem wiedzy, doświadczeń, możliwości „wychodzenia poza dostarczone informacje” w szkole, co sprzyja rozwojowi własnych zainteresowań, realizacji potrzeb i aspiracji.Pobrania
Opublikowane
2018-09-30
Jak cytować
WROŃSKA, M. (2018). Pedagogika medialna – „wychodzenie poza dostarczone informacje”. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 195–200. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.27
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.