Rzeczywistość generowana przez media– od technicznych środków kształcenia do pedagogiki medialnej

Autor

  • MARTA WROŃSKA Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.2

Słowa kluczowe:

techniczne środki kształcenia, środki dydaktyczne, media edukacyjne, pedagogika medialna

Abstrakt

Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych, a zwłaszcza multimediów interaktywnych, ich nieustannie wzrastający wpływ na odbiorców powoduje, że zachodzi konieczność przygotowania społeczeństwa do racjonalnego i efektywnego korzystania z tych urządzeń we wszystkich ich aspektach – informacyjnym, edukacyjnym, narzędziowym, rozrywkowym. Jest to ogromne wyzwanie dla nauk pedagogicznych, a zwłaszcza pedagogiki i edukacji medialnej. Współcześnie rzeczywistość generowana przez media sprawia, że młode pokolenie chętnie sięga do tych środków i traktuje je jako źródło pozyskiwania informacji i wiadomości. Wskazane przeze mnie w tekście techniczne środki kształcenia, media edukacyjne, proces remediacji oraz pedagogika medialna to obszary tematyczne, które także były bliskie dr. Antoniemu Zającowi, którego dziś już nie ma z nami, ale wciąż Go wspominamy! Po drugiej stronie…, lecz na zawsze w pamięci!

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

WROŃSKA, M. (2016). Rzeczywistość generowana przez media– od technicznych środków kształcenia do pedagogiki medialnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 25–33. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.2

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ – PAMIĘCI DRA ANTONIEGO ZAJĄCA