Rzeczywistość generowana przez media– od technicznych środków kształcenia do pedagogiki medialnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.2Słowa kluczowe:
techniczne środki kształcenia, środki dydaktyczne, media edukacyjne, pedagogika medialnaAbstrakt
Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych, a zwłaszcza multimediów interaktywnych, ich nieustannie wzrastający wpływ na odbiorców powoduje, że zachodzi konieczność przygotowania społeczeństwa do racjonalnego i efektywnego korzystania z tych urządzeń we wszystkich ich aspektach – informacyjnym, edukacyjnym, narzędziowym, rozrywkowym. Jest to ogromne wyzwanie dla nauk pedagogicznych, a zwłaszcza pedagogiki i edukacji medialnej. Współcześnie rzeczywistość generowana przez media sprawia, że młode pokolenie chętnie sięga do tych środków i traktuje je jako źródło pozyskiwania informacji i wiadomości. Wskazane przeze mnie w tekście techniczne środki kształcenia, media edukacyjne, proces remediacji oraz pedagogika medialna to obszary tematyczne, które także były bliskie dr. Antoniemu Zającowi, którego dziś już nie ma z nami, ale wciąż Go wspominamy! Po drugiej stronie…, lecz na zawsze w pamięci!Pobrania
Opublikowane
2016-06-30
Jak cytować
WROŃSKA, M. (2016). Rzeczywistość generowana przez media– od technicznych środków kształcenia do pedagogiki medialnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 25–33. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.2
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ – PAMIĘCI DRA ANTONIEGO ZAJĄCA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.