Popularyzacja wiedzy przyrodniczej i skuteczność edukacji ekologicznej młodego pokolenia

Autor

  • MAŁGORZATA FALENCKA-JABŁOŃSKA Zakład Ekologii Lasu, Instytut Badawczy Leśnictwa, Sękocin, Polska Streszczenie

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.20

Słowa kluczowe:

edukacja przyrodnicza, leśne przedszkola, debata oksfordzka, Olimpiada Wiedzy Ekologicznej

Abstrakt

W artykule przedstawiono metody skutecznego kształcenia dzieci i młodzieży w zakresie poznawania praw przyrody, mechanizmów oraz procesów w sposób przyczynowo-skutkowy. Jednocześnie wskazano, jak można zdobytą wiedzę wykorzystać w rozwiązywaniu praktycznych problemów związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska. Ważnym elementem edukacji prośrodowiskowej jest również kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody młodego pokolenia Polaków, od których już niebawem zależeć będzie stan naszej przyrody i jej zasobów.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

FALENCKA-JABŁOŃSKA, M. (2017). Popularyzacja wiedzy przyrodniczej i skuteczność edukacji ekologicznej młodego pokolenia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 152–159. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.20

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ