Popularyzacja wiedzy przyrodniczej i skuteczność edukacji ekologicznej młodego pokolenia
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.20Słowa kluczowe:
edukacja przyrodnicza, leśne przedszkola, debata oksfordzka, Olimpiada Wiedzy EkologicznejAbstrakt
W artykule przedstawiono metody skutecznego kształcenia dzieci i młodzieży w zakresie poznawania praw przyrody, mechanizmów oraz procesów w sposób przyczynowo-skutkowy. Jednocześnie wskazano, jak można zdobytą wiedzę wykorzystać w rozwiązywaniu praktycznych problemów związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska. Ważnym elementem edukacji prośrodowiskowej jest również kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody młodego pokolenia Polaków, od których już niebawem zależeć będzie stan naszej przyrody i jej zasobów.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
FALENCKA-JABŁOŃSKA, M. (2017). Popularyzacja wiedzy przyrodniczej i skuteczność edukacji ekologicznej młodego pokolenia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 152–159. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.20
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.