Przygotowanie przyszłych nauczycieli do wdrażania nauki programowania w edukacji elementarnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.20Słowa kluczowe:
przyszły nauczyciel, nauka programowania, edukacja elementarnaAbstrakt
Kilkadziesiąt lat temu Papert stwierdził, że najlepszym sposobem przystosowania młodych pokoleń do rewolucji w zakresie TIK jest pozwolić im programować. W przeciwnym razie będą oni sami sterowani przez technologię. Programowanie od tego czasu jawi się jako kluczowa umiejętność dla przyszłego społeczeństwa informacyjnego. By zapewnić pomyślność tego procesu, już na poziomie edukacji elementarnej nauczyciele powinni zacząć naukę kodowania i robotyki z dziećmi w szkołach i przedszkolach. Artykuł przedstawia czynniki sprzyjające i utrudniające tę sytuację w polskim systemie edukacji związane z osobą nauczyciela.Pobrania
Opublikowane
2017-09-30
Jak cytować
KUŹMIŃSKA-SOŁŚNIA, B., & ZIĘBAKOWSKA-CECOT, K. (2017). Przygotowanie przyszłych nauczycieli do wdrażania nauki programowania w edukacji elementarnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 145–150. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.20
Numer
Dział
PROBLEMY KSZTAŁCENIA I DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.