Przygotowanie przyszłych nauczycieli do wdrażania nauki programowania w edukacji elementarnej

Autor

  • BEATA KUŹMIŃSKA-SOŁŚNIA Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Wydział Informatyki i Matematyki, Katedra Informatyki, Polska
  • KATARZYNA ZIĘBAKOWSKA-CECOT Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii, Zakład Edukacji Informatyczno-Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.20

Słowa kluczowe:

przyszły nauczyciel, nauka programowania, edukacja elementarna

Abstrakt

Kilkadziesiąt lat temu Papert stwierdził, że najlepszym sposobem przystosowania młodych pokoleń do rewolucji w zakresie TIK jest pozwolić im programować. W przeciwnym razie będą oni sami sterowani przez technologię. Programowanie od tego czasu jawi się jako kluczowa umiejętność dla przyszłego społeczeństwa informacyjnego. By zapewnić pomyślność tego procesu, już na poziomie edukacji elementarnej nauczyciele powinni zacząć naukę kodowania i robotyki z dziećmi w szkołach i przedszkolach. Artykuł przedstawia czynniki sprzyjające i utrudniające tę sytuację w polskim systemie edukacji związane z osobą nauczyciela.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

KUŹMIŃSKA-SOŁŚNIA, B., & ZIĘBAKOWSKA-CECOT, K. (2017). Przygotowanie przyszłych nauczycieli do wdrażania nauki programowania w edukacji elementarnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 145–150. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.20

Numer

Dział

PROBLEMY KSZTAŁCENIA I DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI