Świadomość i skala zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży gimnazjalnej województwa podkarpackiego

Autor

  • SŁAWOMIR RĘBISZ Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska
  • ILONA SIKORA LUPIGO – Creative & Innovative Marketing Agency, Polska
  • KATARZYNA SMOLEŃ-RĘBISZ Zespół Szkół Nr 1 w Rzeszowie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.32

Słowa kluczowe:

cyberprzemoc, młodzież gimnazjalna, województwo podkarpackie

Abstrakt

Autorzy niniejszej publikacji postawili sobie za cel zbadanie, w jakim stopniu cyberprzemoc jest obecna w świadomości i rzeczywistości uczniów szkół gimnazjalnych województwa podkarpackiego. Badania przeprowadzono w 15 szkołach gimnazjalnych na próbie 1178 uczniów. Wyniki badań własnych potwierdziły wysoki stopień świadomości tego zjawiska wśród badanych adolescentów, ale także występowanie różnych form cyberprzemocy w środowisku tej grupy młodzieży. Do bycia ofiarą cyberagresji przyznało się 33% ankietowanych. Natomiast do stosowania cyberbullyingu lub pomocy w jego użyciu wobec innych przyznało się prawie 26% ankietowanych.

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

RĘBISZ, S., SIKORA, I., & SMOLEŃ-RĘBISZ, K. (2017). Świadomość i skala zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży gimnazjalnej województwa podkarpackiego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 231–238. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.32

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION