Kompetencje językowe przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie prac dyplomowych)

Autor

  • Dorota Szumna Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki i Systemów Edukacyjnych
  • Mariusz Kalandyk Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.11

Słowa kluczowe:

kompetencje językowe nauczycieli, edukacja wczesnoszkolna, kształcenie nauczycieli

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie poziomu językowych kompetencji studentów – przyszłych nauczycieli. Autorzy pokazują przykłady błędów, które pojawiają się w pracach dyplomowych studiujących. Zwracają uwagę na skutki ujawnionych usterek w komunikowaniu wyników prowadzonych badań oraz na efekty błędnych użyć określonych struktur językowych mających swe czysto komunikacyjne i kulturowe konsekwencje. Postulują zmiany w sposobie myślenia o roli nauki o kulturze języka w programach studiów pedagogicznych.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Szumna, D., & Kalandyk, M. (2017). Kompetencje językowe przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie prac dyplomowych). Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 92–100. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.11

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION