Przygotowanie nauczycieli klas I–III szkoły podstawowej do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI

Autor

  • Dorota SZUMNA

Słowa kluczowe:

edukacja wczesnoszkolna, zajęcia komputerowe, kompetencje nauczycieli

Abstrakt

Od roku szkolnego 2009/2010 w klasach I–III szkoły podstawowej obligatoryjnie odbywają się zajęcia komputerowe. Uprawnienia do ich prowadzenia uzyskali zarówno nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, jak i nauczyciele informatyki uczący w klasach IV–VI. Powierzenie realizacji tych zajęć nauczycielom klas I–III zwiększa szanse na wykorzystanie technologii informacyjnokomunikacyjnych do wspomagania zajęć zintegrowanych. Z przeprowadzonych badań wynika jednak, że zajęcia te rzadko są realizowane w taki sposób. Główną przyczyną wydają się tu być niewystarczające kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

SZUMNA, D. (2015). Przygotowanie nauczycieli klas I–III szkoły podstawowej do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 11–17. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6392

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION