Przygotowanie nauczycieli klas I–III szkoły podstawowej do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI
Słowa kluczowe:
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia komputerowe, kompetencje nauczycieliAbstrakt
Od roku szkolnego 2009/2010 w klasach I–III szkoły podstawowej obligatoryjnie odbywają się zajęcia komputerowe. Uprawnienia do ich prowadzenia uzyskali zarówno nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, jak i nauczyciele informatyki uczący w klasach IV–VI. Powierzenie realizacji tych zajęć nauczycielom klas I–III zwiększa szanse na wykorzystanie technologii informacyjnokomunikacyjnych do wspomagania zajęć zintegrowanych. Z przeprowadzonych badań wynika jednak, że zajęcia te rzadko są realizowane w taki sposób. Główną przyczyną wydają się tu być niewystarczające kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.Pobrania
Opublikowane
2015-12-15
Jak cytować
SZUMNA, D. (2015). Przygotowanie nauczycieli klas I–III szkoły podstawowej
do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 11–17. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6392
Numer
Dział
ICT W PRZYGOTOWANIU I DOSKONALENIU ZAWODOWYM
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.