SaaS jako element chmury obliczeniowej w pracy studenta

Autor

  • Jerzy KULASA
  • Anna NIZIOŁ

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

chmura obliczeniowa, oprogramowanie jako usługa, edukacja, studenci

Abstrakt

Chmura obliczeniowa to nie tylko modny zwrot, ale przede wszystkim silny kierunek rozwoju przemysłu informatycznego. Mówiąc o chmurze, należy wyróżnić trzy modele funkcjonowania: Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) and Software as a Service (SaaS). Niniejsza praca skupia się na modelu SaaS, który umożliwia użytkownikowi ciągły dostęp do zlokalizowanych na zdalnych serwerach aplikacji oraz przechowywania danych. Chmura obliczeniowa może z powodzeniem być wykorzystana w edukacji, jednak pod warunkiem aktywnego udziału wszystkich uczestników procesu edukacji. Celem tej pracy jest zbadanie, czy wśród studentów istnieje potrzeba dostępu do aplikacji i usług w „chmurze” (SaaS), a w jakim stopniu jest ona już używana przez studentów i jakiego typu aplikacje i usługi są przez studentów wykorzystywane na co dzień. Praca analizuje i interpretuje również wyniki badań pod kątem gotowość studentów do „przejścia do chmury”.

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

KULASA, J., & NIZIOŁ, A. (2014). SaaS jako element chmury obliczeniowej w pracy studenta. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 252–258. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION