System informacji turystycznej i jego usługi w opinii odwiedzających województwo podkarpackie

Autor

  • ANNA NIZIOŁ Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wychowania Fizycznego, Polska

DOI:

https://doi.org/2017

Słowa kluczowe:

turystyka, system informacji turystycznej technologie informacyjno- -komunikacyjne (TIK)

Abstrakt

Z marketingowego punktu widzenia turysta poszukuje korzyści. Jedną z takich korzyści jest informacja. Dostarczeniu tej korzyści ma służyć – i służy – informacja turystyczna, a właściwie jej system. Celem niniejszego artykułu jest ukazanie istoty informacji w procesie obsługi ruchu turystycznego. Wykorzystano również wybrane wyniki badań przyjazdowego ruchu turystycznego przeprowadzonych na terenie województwa podkarpackiego w 2015 r., odnoszące się m.in. do opinii respondentów na temat oceny usług informacji turystycznej w regionie. Profesjonalna informacja turystyczna potrzebna jest na każdym etapie konsumpcji turystycznej, ale różny powinien być jej rodzaj, zakres i forma, dlatego też w opracowaniu przybliżono m.in. konstrukcję Polskiego Systemu Informacji Turystycznej, z którego usług korzystają zarówno polscy, jak i zagraniczni turyści.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

NIZIOŁ, A. (2017). System informacji turystycznej i jego usługi w opinii odwiedzających województwo podkarpackie. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 163–168. https://doi.org/2017

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION