Pozytywne i negatywne zmiany w funkcjonowaniu szkoły wyższej pod wpływem e-learningu

Autor

  • Wojciech WALAT Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

elektronizacja szkoły, e-learning, edukacja całożyciowa

Abstrakt

Proces elektronizacji szkoły jest nie tylko kosztowny, ale wymaga specjalnego przygotowania ze strony wykładowców i uczestników. Ma wiele cennych zalet, jak chociażby pełna indywidualizacja procesu nauczania zarówno pod względem czasu, jak i miejsca nauki. Jednak w całym tym zachwycie nad e-learningiem nie można zapomnieć o zagrożeniach, jakie ze sobą niesie. Najważniejszym z nich jest zaburzenie komunikacji interpersonalnej, zachowań międzyludzkich i odczytywania emocji, których ta forma edukacji nie może w pełni zapewnić. Najlepszym rozwiązaniem jest takie, które kształcenie na odległość wykorzystuje jako formę uzupełniającą kształcenia tradycyjnego, ponieważ prawidłowe umiejętności bezpośredniej współpracy wiążą się z procesem socjalizacji.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

WALAT, W. (2014). Pozytywne i negatywne zmiany w funkcjonowaniu szkoły wyższej pod wpływem e-learningu. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 290–300. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6608